SEL nuorten laivaseminaari 22.-24.5.2015

Osastomme nuoret osallistuivat jo perinteeksi muodostuneeseen liiton järjestämään laivaseminaariin. Osallistujia oli Kouvolasta 14 henkeä. Matka satamaan ja takaisin taitettiin  Lappeenrannan SEL nuorten kanssa samalla bussikyydillä iloisin mielin. Seminaari pidettiin Viking linen 30 vuotisjuhliaan viettävällä, hiljattain uudistetulla m/s Mariella laivalla.

Käsiteltävinä asioina seminaarissa olivat tälläkin kertaa nuoria koskevat TES-asiat ja mm. Alueellinen nuorisotoiminta. Asioita käsiteltiin mukavassa ilmapiirissä ryhmätyö muotoisesti, vetäjien muodostuessa liiton työntekijöistä ja SEL nuorten oman Nuorisojaoston jäsenistä.

Seminaari jatkui vielä yhteenvedolla lauantai iltapäivänä Tukholmassa vietetyn aamupäivän jälkeen. Paikalla olivat liiton työntekijöistä Liittopuheenjohtaja V-M Kuntonen, Itä-Suomen toimistolta Kuopiosta  Veijo Kukkonen ja Lahden aluetoimiston työntekijät Eija Rantanen ja Jorma Kuha ja laivaseminaariin käytännön järjestelyistä  vastannut liiton nuorisovastaava Minttu Sillanpää.