Liity jäseneksi

Jäseneksi voidaan hyväksyä jokainen toiminta-alueella työskentelevä elintarvikealojen työntekijä, joka hyväksyy liiton ja ammattiosaston tarkoituksen, noudattaa liiton ja ammattiosaston sääntöjä eikä kuulu niiden periaatteita vastustaviin järjestöihin.

Kun kuulut liittoon, voit osallistua SEL:n toimintaan ja olla mukana päättämässä asioista. Äänesi vaikuttaa siihen, kenet valitaan työpaikan luottamusmieheksi tai työsuojeluvaltuutetuksi.

Ammattiosastojen toiminnassa tarvitaan päättäjiä. Kysymys on omasta mielenkiinnosta, sillä vaikutusmahdollisuudet ovat rajattomat! Lisää tietoja saat liitosta ja työpaikkojen luottamusmiehiltä.

Opiskelijat voivat liittyä ammattiosaston opiskelijajäseneksi jo opiskelujensa aikana. Lue lisää!

Kun haluat liittyä liittoon, ota yhteys työpaikkasi pääluottamusmieheen tai ilmoittaudu ammattiosaston johtokunnalle ja täytä jäsenmaksujen perintäsopimus. Kaavakkeita saat myös aluetoimistoista sekä keskustoimistosta osoitteella jasenrekisteri@selry.fi.

Voit myös liittyä SEL.n jäseneksi täyttämällä sähköisen kaavakkeen.

Paljonko jäsenyys maksaa?

Työssä käyville jäsenmaksu  on 1,6 % bruttopalkasta. Muistathan, että jäsenmaksun voi vähentää verotuksessa.

Liiton opiskelijajäsenyys on ilmainen.