Ammattiosaston jäsen

Ammattiosastot

Suomen Elintarviketyöläisten Liittoon SEL ry:seen liitytään jäseneksi liittymällä ammattiosaston jäseneksi. Osastot ovat itsenäisiä yhdistyksiä, jotka muodostavat liiton (SEL).

SEL:ssa on 74 ammattiosastoa, jotka koostuvat elintarvikealalla työskentelevistä jäsenistä. Ammattiosasto määräytyy työpaikan ja sopimusalan mukaan. Jokaisella ammattiosastolla on oma numero, jota käytetään monissa eri yhteyksissä. Osaston numero löytyy mm. jäsenkortistasi.

Mitä ammattiosastot tekevät?

Ammattiosastojen tarkoituksena on edistää jäsenten työ- ja palkkaehtoja sekä tiedottaa ajankohtaisista työelämään liittyvistä asioista. Ammattiosastot järjestävät jäsenilleen koulutuksia, tapahtumia ja tukevat jäseniään esimerkiksi harrastustoiminnan stipendein.

Jäsenellä on oikeus tuoda omat ehdotuksensa ja ajatuksensa ammattiosaston johtokunnan käsittelyyn. Johtokunnan kokousten kautta jokaisella jäsenellä on mahdollisuus vaikuttaa oman työpaikan, alueen ja liiton valtakunnalliseen toimintaan